La Regidoria de Turisme ha adjudicat dos contractes per un import total de 50.935,51 euros, destinats a implantar un sistema digital de guiatge accessible i a la instal·lació de 16 tòtems informatius en monuments i museus.
Sistema digital de guiatge accessible
El primer contracte contempla la instal·lació d'un sistema de senyalització digital accessible i universal en 50 punts d'interès turístic. El projecte contempla l'adquisició de llicències específiques i codis DdTags, que s'instal·laran en museus, monuments, edificis singulars i altres espais d'interès cultural, patrimonial i turístic d'Orihuela ciutat i litoral.
Aquest projecte està dirigit especialment a persones amb discapacitat visual, perquè puguin orientar-se de manera autònoma, arribar de forma precisa fins als elements senyalitzats i accedir a informació contextualitzada mitjançant el seu telèfon mòbil.
El sistema emprarà codis DdTags, que destaquen per poder llegir-se a gran distància i amb un angle de fins a 160 graus, oferint informació ràpida fins i tot en moviment. El termini d' execució és de tres mesos i l' empresa adjudicatària és Silvoturismo Mediterráneo, S.L., amb un import total de 25.893,01 euros.
Ubicacions dels codis DdTags
Les etiquetes s'instal·laran en espais culturals, patrimonials i turístics d'Orihuela Ciudad i Orihuela Costa, incloent el Palmeral de San Antón, el Forn de Bustamante, la Puerta de la Olma, el Col·legi Diocesà Santo Domingo, la Casa Museu Miguel Hernández, la Casa Natal de Miguel Hernández, el Teatre Circ Atanasio Die, el Museu de Setmana Santa, el Palau del Portillo, el Palau de Los Condes de Luna, el Casino Orcelitano, la Plaça Ramón Sijé, el Palau Marqués de Rafal, la Biblioteca Fernando de Loazes, la S.I. Catedral del Salvador i de Santa Maria, el Palau Episcopal i el Museu d'Art Sacre, així com la pujada al Castell i el Seminari Diocesà. També s'instal·laran al Palau del Comte de la Granja, el Museu de la Muralla, el Reial Monestir de la Visitació de Santa Maria, l'Església Parroquial de les Santes Justa i Rufina, el Palau Marquès d'Arneva, la Tourist Info Orihuela Centro, el Refugi de la Guerra Civil, el Dipòsit d'Aigua i Pous de Cremós, el Museu de la Reconquesta, el Palau Rubalcava, el Museu Arqueològic Comarcal d'Orihuela, l'Església Parroquial de Santiago Apòstol, el Santuari de Nostra Senyora de Monserrate, els Murals de Sant Isidre, el Museu del Belén, l'Església de Sant Francesc i museu, la Torre Guait de Cap Roig, l'Edifici La Llotja, així com en diverses platges i cales d'Orihuela Costa, incloent Punta Prima, Cala Mosca, Cala Estaca, Cala Tancada, Cala Bosque, Cala Capitán, Cala Caleta, Calas de Aguamarina, Platja de la Glea, Platja Barranco Rubio, Platja Mil Palmeres, el Sender Blau i les Núries Bessones
Tòtems d' informació turística
El segon contracte se centra en la instal·lació de 16 tòtems informatius en les entrades principals de monuments i museus del nucli històric d'Orihuela, declarat Bé d'Interès Cultural en la categoria de Conjunt Històric.
Els tòtems oferiran informació accessible sobre els recursos culturals i patrimonials facilitant l'accés a veïns i visitants i enriquint l'experiència turística a la ciutat.
Ubicacions dels tòtems
Els tòtems s'instal·laran al Col·legi Diocesà Santo Domingo, la Casa Museu Miguel Hernández, el Museu de Setmana Santa, la S.I. Catedral del Salvador, el Palau Episcopal, el Museu de la Muralla, el Reial Monestir de la Visitació de Santa Maria, l'Església Parroquial de les Santes Justa i Rufina, el Palau Marquès d'Arneva, el Museu de la Reconquesta, l'Església Parroquial de Santiago Apòstol, el Santuari de Nostra Senyora de Monserrate, el Teatre Circ Atanasio Die, el Palmeral de Sant Antón, el Museu Arqueològic Comarcal d'Orihuela i els Murals de Sant Isidre.
El termini d'execució també serà de tres mesos i l'adjudicatària és l'empresa Benito Urbano, S.L., amb un import total de 25.042,50 euros.
Ambdós projectes compten amb el finançament del Ministeri d'Indústria i Turisme, a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, amb fons de la Unió Europea – Next Generation EU.
Facebook